ページ

2012-09-21

今日は死ぬのにとてもいい日だ


今日は死ぬのにとてもい日だ。

あらゆる生き物が私とともに仲よくしている。

あらゆる声が私の家で声をそろえて歌っている。

すべての美しいものがやってきて私の目の中で休息している。

全ての悪しき考えは私から過ぎ去って行った。

今日は死ぬのにとてもい日だ。

私の土地は平穏で私を取り巻いている。

私の畑は最後の鋤きを入れ終えた。

我が家は笑い声で満ちている。

子供達が帰ってきた。

そう、 今日は死ぬのにとてもい日だ。

Today is a very good day to die.

Every living thing is in harmony with me.

Every voice sings a chorus within me.

All beauty has come to rest in my eyes. 

All bad thoughts have departed from me.

Today is a very good day to die.

My land is peaceful around me.

My fields have been turned for the last time.

My house is filled with laughter.

My children have come home.

Yes, today is a very good day to die.

          - From Many Winters by Nancy Wood -


 別に死にたい訳じゃないんですが、こうゆう風に最後を迎えたいと思う訳です。ジプシーの私に無理なのは承知の上ですが、1人で最後を迎えたとしても幸せを感じた時に死にたいとね。

関連記事:


0 件のコメント:

コメントを投稿

amazon